WSZYSTKIE ĆWICZENIA
Odpowiedzi do wszystkich ćwiczeń poza ćwiczeniami ze statystyk opisowych pojawią się po wypełnieniu ankiety.
STATYSTYKI OPISOWE - ODPOWIEDZI DO ZADAŃ
https://docs.google.com/document/d/18iftJg9MwwQms0DcC0HFAhvf_PqlJgwpSMcBglqqC34/edit?usp=sharing
może mi ktoś wyjaśnić skąd w jaki sposób można dojść do rozwiązania zadania 13 i 14 bo ja robię a wychodzą mi zupełnie inne liczby
OdpowiedzUsuńZ góry dziękuje i pozdraww3iam
Tutaj umieściłem wyjaśnienie
Usuńhttps://docs.google.com/file/d/0B1gVEJ-pRDTsN0tPUzJjY0lvTmM/edit?usp=sharing
Jeszcze dodam, że trzeba wybrać tabele krzyżowe z kategorii statystyki opisowe i wpisać 'płeć' oraz 'rodzina' jako zmienne w wierszach i kolumnach
UsuńW ekstranecie dr Gut zamieściła przykładowe zadania i plik na którym można je wykonać. Niestety moim zdanie brakuje tam zmiennych albo ja coś źle to rozumiem. Poniżej zamieściłam moja wersje tego co zrobiłam. Była bym wdzięczna gdyby mógł ktoś na to zerknąć i dodać coś od siebie w poszczególnych zadaniach.
OdpowiedzUsuńUsunąłem wpisy z pracą domową bo zawierały odpowiedzi udzielone na podstawie złego pliku.
UsuńTen komentarz został usunięty przez administratora bloga.
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez administratora bloga.
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez administratora bloga.
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez administratora bloga.
OdpowiedzUsuńDostałem wczoraj plik od dr Gut. Dopiero teraz mogłem go przeanalizować. Niestety plik danych nie pasuje do pytań! Właściwy plik danych nosi nazwę 'zadanie_domowe_1.sav' i zawiera wszystkie potrzebne zmienne. Z całą pewnością taki plik można znaleźć w materiałach, ale na wszelki wypadek dodam go do moich dokumentów googla.
OdpowiedzUsuńhttps://docs.google.com/folder/d/0B1gVEJ-pRDTsSWI1TzE4THZDWGc/edit?usp=sharing
Bardzo dziękujemy za pomoc bo my w ekstranecie nie mamy tego rodzaju pliku.
OdpowiedzUsuńA jam mam następujące pytanie
OdpowiedzUsuń- jak się określa skośność i kurtuoze ( nie w sensie jak się ją oblicza w spsss)ale kiedy np jest skoncentrowany i jak mam się zorientować czy dany wynik jest np w pierwszym czy w drugim odchyleniu.Czy tu patrzę na średnią?
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Usuńskośność dodatnia (większa od 0) -prawoskośny, ogon po prawej, większość wyników poniżej średniej
OdpowiedzUsuńskośność ujemna (mniejsza od 0) - lewoskośny, ogon po lewej, większość wyników powyżej średniej
kurtoza dodatnia - rozkład skoncentrowany
kurtoza ujemna - rozkład rozproszony
(co to dokładnie znaczy trudno wytłumaczyć jednym zdaniem, w rozkładzie normalnym 68% wyników jest w obrębie +-1 odchylenia standardowego, gdy rozkład skoncentrowany więcej wyników niż 68%, gdy rozproszony, mniej. )
Weźmy przykład: średnia 100, odchylenie standardowe 20
40...60....80....100...120...140...160
|-----|-----|-----|-----|-----|-----|
.3osL..2osL...1osL..1osP..2osP..3osP
np. 1osp -oznacza pierwsze odchylenie standardowe na prawo od średniej
przykłady: wynik 119 jest w pierwszym odchyleniu standardowym na prawo (powyżej).
wynik 45 jest w 3 odchyleniu standardowym na lewo (poniżej)
Można to łatwo obliczyć: (Wynik-Średnia)/ODCHYLENIE
jeśli wynik 119, mamy (119-100)/20=0.95
jeśli wynik 45, mamy (45-100)/20=-2.75
tak wyliczone wartości mówią nam o ile odchyleń standardowych od średniej znajduje się dany wynik. wartość 0.95 oznacza że w pierwszym odchyleniu powyżej, na prawo - od 0 do 1.
wartość -2.75 oznacza, że w trzecim odchyleniu poniżej, na lewo - od -2 do -3.
Bardzo serdecznie dziękuję za pomoc
OdpowiedzUsuńWitam
OdpowiedzUsuńKrótkie pytanie. Na kolokwium będą zadania bardziej zbliżone do tych które, mieliśmy na ćwiczeniach czy będą to zadania które, umieściła dr Gut w extranecie? Jeżeli będą te drugie zadania, to czy są gdzieś do nich poprawne odpowiedzi ?
Wydaje mi się, że pytania dr Gut i te które ja zamieściłem są do siebie bardzo podobne. Kolokwium będzie wyglądało nieco inaczej. Trzeba będzie wybrać prawidłową odpowiedź spośród 4 alternatyw.
Usuńna przykład:
Średnia wieku osób badanych wynosi
a. 31.2
b. 43.5
c. 11.3
d. 22.9
Ja nie mogę opublikować poprawnych odpowiedzi do zadań dr Gut. Proponuję zwrócić się do pani Doktor osobiście z pytaniem na temat jej zadań.
ja mam takie może trywialne pytanie ale czy wartością przeciętna jest mediana??
OdpowiedzUsuńDobre pytanie, nie byłem pewien. Wikipedia podaje że wartość przeciętna to mediana, ale tutaj to średnia na 100%. Świadczy o tym choćby pytanie 5.
UsuńPodaj wartość przeciętną i środkową oraz rozstęp dla zmiennej introwersja.
Mediana to wartość środkowa, więc przeciętna musi odnosić się do średniej. Odsyłam też do slajdu 21 z wykładu 3.
Ale już w wikisłowniku przeciętna=średnia arytmetyczna :)
UsuńJa mam następujące pytanie czy obliczając odchylenie dla wyniku
OdpowiedzUsuńjeśli wynik 90, mamy (90-100)/9,6=-1,85 to czy w takim przypadku jest już rozumiem odchylenie 2 na lewo??
Czy przedziały 0- 1 to przedział 1
1- 2 przedział 2
2- 3 przedział 3
Więc mam pytanie jak jest np. 1,05 to przedział pierwszy na prawo czy juz drugi???
Rozumiem że 100 to średnia a 9.6 to odchylenie standardowe.
OdpowiedzUsuń(90-100)/9.6=-1.04 a nie -1.85
tak czy owak to będzie drugie odchylenie na lewo (poniżej).
1.05 odchylenia standardowego powyżej średniej to drugie odchylenie na prawo od średniej.
jedno odchylenie to 9.6 - wartości które od średniej różnią się mniej niż 9.6 są w pierwszym odchyleniu, np. 101 jest w pierwszym, 105, 109 też, ale już 110 w drugim bo różnica między tą wartością a średnią (10) jest większa niż jedno odchylenie (9.6), ale jeszcze mniejsza niż dwa odchylenia (19.2).
a nie średnia ?
OdpowiedzUsuńnie rozumiem pytania
Usuńto było odnośnie wartości przeciętnej ale zostało już to wyjaśnione :)
UsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńJaka wartość zmiennej IQ (iloraz inteligencji) występuje najczęściej?
OdpowiedzUsuńJaka kategoria zmiennej stan cywilny jest kategorią (wartością) modalną?
czy w obu przypadkach mamy podać dominantę???
Dokładnie tak ;)
UsuńA jak rozwiązać zadanie nr4. w co trzeba wejść? Nie wiem jak to zrobić
OdpowiedzUsuńJeśli chodzi o zadanie
UsuńJakiego testu należy użyć, żeby zbadać czy istnieje związek między ilorazem inteligencji (inteligencja) a tym czy osoba lubi oglądać smerfy (smerfy)
to nie trzeba tutaj podjąć decyzję czy użyć r-Pearsona, tau-Kendalla, rho-Spearmana, czy chi2. Decyzja zależy od tego z jakimi zmiennymi mamy do czynienia (ilościowe, nominalne, porządkowe) i jaki jest ich rozkład (tylko w odniesieniu do ilościowych). więcej na ten temat w skrypcie.
4. W którym odchyleniu standardowym od średniej znajduje się osoba 58 letnia
OdpowiedzUsuńAle ja mówiłam o tym pytaniu
To jest stare ćwiczenie - do poprzedniego kolokwium. Tutaj trzeba użyć kalkulatora. Wyjaśnienia podawałem powyżej w komentarzach z 29 marca i 4 kwietnia.
UsuńPanie Doktorze a odpowiedzi do Nieformalnego testu (24 pytania, DO 1 CZĘŚCI EGZ. ZEROWEGO!) są gdzieś na zemście?
OdpowiedzUsuńBez przesady, poradzicie sobie Państwo sami
OdpowiedzUsuńCzy w zadaniach F i G wariacja wynosi 2 a odchylenie 1,41? Czy może w= 3,33 a odch.st.=1,825?
OdpowiedzUsuńI może powie Pan jak zrobić zadania W i X?
Wszystkie wzory i wyjaśnienia konieczne do udzielenia odpowiedzi na te pytania znajdują się w prezentacji NOTATKI DO WYKŁADU. Nie ma sensu, żebym udzielał odpowiedzi. Same odpowiedzi nic Państwu nie dadzą. Trzeba każde zagadnienie rozumieć.
UsuńW jaki sposób zrobić 10 ćwiczenie? W jaki sposób mogę rozdzielić na bardziej i mniej inteligentne?
OdpowiedzUsuń10. Podziel osoby badane na bardziej inteligentne (powyżej 100) i mniej inteligentne (100 i mniej)
Jaki jest średni poziom kreatywności mniej inteligentnych? a bardziej inteligentnych?
Rekoduj na inne zmienne. Tam już zgodnie ze skryptem.
Usuń